poniedziałek, 6 maja 2013

Korzystanie z talentów

W długi weekend jadąc samochodem i słuchając Maryli Rodowicz śpiewajacej Małgośkę zaczęłam rozmyślać nad tym jak to jest z wykorzystywaniem własnych talentów....

Są przecież ludzie, którzy osiągają sukcesy wykorzystując swoje talenty - no chociażby taka Maryla;-) Każdy człowiek rodzi się z jakimiś talentami ale nie każdy je wykorzystuje - dlaczego..... Podumałam nad tym trochę i doszłam do takich wniosków:

Ludzie odnoszący sukcesy korzystając z własnych talentów:
- robią to do czego mają talent, zatem robią coś dobrze - skoro to talent;-)
- przychodzi im to ŁATWO;-)
- lubią to - bo jak się coś robi łatwo i dobrze to trudno tego nie lubić;-)
- robia to często i chętnie - bo to lubią;-)
- cieszą się ze swoich osiągnięć zatem doceniają to co robią - zatem ludzie wokół również doceniają to co robią;-)
- zarabiają na tym co robią - bo są doceniani przez innych ludzi;-)

A co większość ludzi myśli o pracy:
- praca to męczarnia - trzeba się nią męczyć,
- praca do przymus lub obowiązek - nie robisz tego co chcesz tylko to co musisz,
- na pracę trzeba narzekać,
- pracować trzeba w wyznaczonych godzinach i najlepiej ani minuty dłużej - bo przecież mnie zmuszją do niej,
- robię co muszę więc nie ważne czy robię to dobrze,
- skoro nie ważne czy robie dobrze - to sam nie doceniam co robię,
- skoro sam nie doceniam co robię - to i ludzie wokół mojej pracy nie doceniają......
- skoro nikt nie docenia mojej pracy - to marnie zarabiam.....

I tak doszłam do konkluzji, że czynnikiem przeszkadzającym w zarabianu na swoich talentach jest nasze wyobrażenie na temat pracy.... Jak myśli statystyczny Polak:
No bo jak mam zarabiać na swoich talentach skoro ich wykorzystywanie jest dla mnie łatwe i przyjemne a praca powinna być męcząca i nieprzyjemna? Jak mam chętnie chodzić do pracy i samz własnej woli skoro do pracy powinienem chodzic z przymusu? Jak maja mi dużo płacić za coś co mi sprawia przyjemność skoro płaci się za męczarnie i wypociny a nie za relaks? Jak mają mnie ludzie doceniać skoro wszyscy mają w nosie to co stworzę?

Dlatego warto się zastanowić nad tym jakie mamy wyobrażenia na temat pracy zarobkowej i je zmienić jesli trzeba. Warto też rozejrzeć się wokół i poszukac inspirujących ludzi wokół - takich co wykonują swoja pracę z pasją, z radością, z łatwością. Rozejrzyjcie się wokoł - tacy ludzie są wśród nas;-))) Zamiast im zazdrościć - bierzcie z nich przykład!!!!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz